Skip to content

راهنمای انتخاب بهترین دستگاه سبزی خرد کن

راهنمای انتخاب بهترین دستگاه خرد کن سبزی

دستگاه سبزی خرد کن، یک وسیله پرکاربرد در دنیای آشپزی محسوب می شود که به مقدار زیادی پروسه تهیه مواد غذایی را تسهیل می‌کند. این دستگاه ها می توانند با خرد کردن سریع و آسان سبزیجات، فرآیند آشپزی را بسیار آسان تر کنند. دستگاه سبزی خردکن با سرعت بسیار بالا و در مدت زمان اندکی، سبزی و سایر مواد غذایی را خورد می کند. این دستگاه ها به مقدار زیادی در زمان و انرژی شما صرفه جویی می کنند. انواع و سبک های مختلفی از سبزی خردکن ها در بازار وجود دارد، بنابراین مهم است که بدانید در هنگام خرید به دنبال چه چیزی باشید. در ادامه با بهترین دستگاه خرد کن سبزی ویژگی های آن آشنا خواهید شد.

دستگاه خردکن سبزی

دستگاه سبزی خرد کن از جمله کارآمدترین دستگاه ها در آشپزخانه‌های مختلف است. بزرگترین مزیت دستگاه سبزی خردکن این است که به شما امکان می دهد انواع سبزیجات را سریع تر، یکنواخت تر و با تلاش کمتر خورد کنید. سبزی خرد کن صنعتی به علت راندمان بالایی که دارد در انواع آشپزخانه های بزرگ، کارخانه های مواد غذایی، بیمارستان‌ ها،تالارها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ایران و کشورهای منطقه تنوع غذاهایی که با سبزی خورد شده تهیه می شوند بسیار بالاست، پس در نتیجه خرید دستگاه سبزی خورد کن صنعتی نیاز ضروری آشپزخانه های بزرگ محسوب می شود.

دستگاه سبزی خرد کن
دستگاه سبزی خرد کن

انواع سبزی خرد کن

سبزی خردکن ابزاری است که برای خرد کردن سبزیجات استفاده می شود. سبزی خردکن ها انواع مختلفی دارند. برخی از آنها دستی و برخی برقی هستند. خردکن های دستی با دست کار می کنند. خردکن های سبزی در اندازه ها و شکل های مختلف تولید می شوند. برخی یک تیغه دارند، برخی بیش از یک تیغه دارند. تعداد تیغه ها به نوع سبزیجاتی که می خواهید خرد کنید بستگی دارد. سبزی خردکن ها از مواد مختلفی مانند پلاستیک، فولاد ضد زنگ و سرامیک ساخته می شوند. سبزی خردکن های پلاستیکی ارزان ترین نوع آنها هستند و معمولا مصارف خانگی دارند و به اندازه دو نوع دیگر بادوام نیستند. سبزی خردکن های استیل گران تر هستند و دوام بالایی دارند.

انواع مختلفی از دستگاه سبزی خرد کن صنعتی به تولید می رسد که هرکدام بنا به نوع استفاده، از ویژگی های خاصی برخوردارند. بازه قیمت سبزی خورد کن ها بسته به ویژگی های آن ها متفاوت است. سبزی خورد کن های صنعتی در واحدهای تولیدی، آشپزخانه های ارگان های مختلف، غذا خوری ها و به طور کلی مکان هایی که در مدت زمان کم بیشترین حجم از سبزی خورد شده را احتیاج دارند، استفاده می شود. انواع سبزی خرد کن صنعتی عموما به شرح زیر است:

سبزی خرد کن بشقابی: این مدل خرد کن ظاهری بشقاب مانند دارد و به طور معمول روی میز کار قرار داده می شود. این مدل دستگاه سبزی خورد کن از تیغه های تیزی برخوردار است که با حرکت دورانی پیوسته خود، سبزیجات طبق الگوی خاصی خورد می کند.

سبزی خرد کن سطلی: این مدل دستگاه سبزی خورد کن از مخزن سطلی برخوردار است و تیغه ها با سرعت بسیار زیاد و به صورت مخروطی به خورد کردن سبزی ها می پردازند. از مدل سطلی سبزی خورد کن به صورت خانگی و صنعتی استفاده می شود.

سبزی خردکن‌های صنعتی با دهانه‌های ۶۰، ۷۰، ۹۰ سانتیمتری: دستگاه های ذکر شده صرفا برای مصارف صنعتی تولید شده‌اند و هر کدام از آنها دهانه هایی با قطرهای مختلف دارند . این مدل از دستگاه های سبزی خورد کن قابلیت خورد کردن حجم بسیار زیادی از سبزی را در کم ترین زمان ممکن دارند. همچنین سرعت خورد کردن سبزی در این مدل ها قابل تنظیم است و از بدنه های مستحکمی تشکیل شده اند. هر سه مدل این دستگاه توسط گروه صنعتی بهسازان صنعت تدبیر به تولید رسیده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب مدل مورد نظرتان به سایت بهسازان مراجعه نمایید.

ویژگی های دستگاه خرد کن سبزی

کار با این دستگاه همانند بقیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی بسیار راحت است. فقط باید سبزی را داخل سطل یا بشقاب نسبت به ظرفیت دستگاه ریخته و با فشردن دکمه، دستگاه شروع به خرد کردن سبزی‌ ها به صورت یکدست خواهد کرد. مزیت کار با این دستگاه این است که نیازی به دیدن آموزش حرفه‌ای نخواهد بود و هر کسی هر میزان تجربه یا دانش دارد، می‌تواند با این دستگاه کار کند. بدین معنی که حتی بی‌تجربه‌ترین اپراتور نیز به راحتی سبزی‌هایی با برش‌های یکدست و تمیز تحویل خواهد داد. در عین حال استفاده از این نوع دستگاه‌ ها مزیت دیگری که دارد این است که دور ریز مواد به شدت کاهش می‌یابد.

انتخاب بهترین دستگاه سبزی خرد کن

برای انتخاب بهترین دستگاه سبزی خردکن به سایت شرکت ماشین سازی بهسازان صنعت تدبیر مراجعه کنید و طبق نیازخود مناسب ترین دستگاه را انتخاب نمایید. این شرکت تولید کننده دستگاه خرد کن سبزیجات و صیفی جات و خرد کن سبزی بشقابی با دهنه های 60،70 و 90 است. تفاوت این دستگاه ها در ظریف خردکن آنهاست. تمامی مدل های موجود خردکن سبزی صنعتی، از ویژگی بدنه ی مستحکم ضد زنگ ،موتور پرقدرت، حمل و نقل راحت، استفاده آسان و… برخوردارهستند.

تیغه های مناسب برای خردکردن سبزی

تیغه دستگاه سبزی خرد کن از جمله قطعات مصرفی دستگاه محسوب شوند. کیفیت این تیغه ها رابطه مستقیمی با کیفیت سبزی خرد شده دارند. در صورتی که کیفیت تیغه پایین باشد می تواند سبب گیر کردن سبزی لا به لای آن شود و در نتیجه سبزی خرد شده یکدست نمی شود. علاوه بر این ها کیفیت پایین تیغه سبب آسیب به موتور دستگاه می شود چرا که  فشار بسیار زیادی را به موتور دستگاه وارد می کند.

نکات ایمنی در استفاده از دستگاه خرد کن سبزی

در مرحله اول، انتخاب یک برند قابل اعتماد و معتبر هنگام خرید سبزی خردکن صنعتی ضروری است . به دنبال مدل هایی با گواهینامه های ایمنی باشید تا مطمئن شوید که تحت آزمایش های دقیق قرار گرفته اند. هنگامی که سبزی خردکن برقی خود را تهیه کردید، بسیار مهم است که با دفترچه راهنمای کاربر آشنا شوید. دفترچه راهنما اطلاعات ضروری در مورد نحوه کارکرد ایمن دستگاه را ارائه می دهد. هر گونه اقدامات احتیاطی و دستورالعمل استفاده از جمله تمیز کردن و نگهداری را تشریح می کند.

یکی از ویژگی های ایمنی حیاتی که در یک سبزی خردکن صنعتی که باید به دنبال آن باشید، بدنه محکم و مقاوم در برابر لغزش است. بدنه محکم از حرکت یا سر خوردن دستگاه در حین استفاده جلوگیری می کند. یکی دیگر از نکات ایمنی مهم طراحی تیغه های خرد کننده است. به دنبال تیغه هایی با پوشش محافظ یا مکانیزم ایمنی باشید که از تماس مستقیم با لبه های تیز جلوگیری می کند. این امر خطر آسیب دیدگی و بریدگی در هنگام دست زدن و تمیز کردن دستگاه را کاهش می دهد.

احتیاط در هنگام کار با تیغه ها حتی با وجود ویژگی های ایمنی در جای خود ضروری است. همیشه از یک وسیله جانبی برای هدایت سبزیجات به سمت تیغه ها استفاده کنید. این کار از تماس دستان شما با تیغه های تیز جلوگیری می کند .

نگهداری و تمیز کردن منظم برای عملکرد ایمن و کارآمد سبزی خردکن برقی شما بسیار مهم است. همیشه قبل از تمیز کردن دستگاه را از برق بکشید و اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات قابل جدا شدن قبل از شستشو جدا شده اند. دستورالعمل های سازنده را برای تمیز کردن و خشک کردن دنبال کنید و از استفاده از مواد شیمیایی خشن خودداری کنید، زیرا ممکن است به دستگاه آسیب برسانند.  پس از هر بار استفاده، دستگاه را خاموش و از برق بکشید. این کار باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش خطرات احتمالی حوادث می شود.

نکات نگهداری از دستگاه خردکن سبزی

برای نگهداری هرچه تمام تر دستگاه سبزی خرد کن صنعتی باید همه ی اتصالات و تجهیزات دستگاه مانند اتصالات برقی و… به صورت دوره ای چک شوند. علاوه بر این پس از هر بار استفاده از دستگاه تیغه ها باید شسته شوند و مخزن دستگاه طبق یک برنامه ثابت زمان بندی شده، نظافت شود. سلامت موتور و قطعات دستگاه خرد کن سبزی هر سری باید مورد ارزیابی قرار بگیرند تا در صورت لزوم به سرعت تعمیر و یا تعویض شوند. همانطور که اطلاع دارید نوسانات برق از جمله مهم ترین عوامل خرابی دستگاه های مختلف بشمار می رود و برای همین به شما پیشنهاد می کنیم حتما از محافظ برق برای دستگاه استفاده کنید.

راهنمای خرید دستگاه خردکن سبزی

پیش از خرید بهترین دستگاه خرد کن سبزی باید برخی از پارامترها را مورد برسی و ارزیابی قرار دهیم تا خریدی مطمئن و سودمند داشته باشیم. این پارامترها شامل موارد زیر هستند:

  1. قدرت و دور موتور مورد استفاده در سبزی خورد کن
  2. کیفیت تیغه های استفاده شده
  3. ظرفیت دستگاه
  4. قابلیت شست و شو دستگاه
  5. طراحی قوی
  6. جنس بدنه
  7. پارامترهای ایمنی برای جلوگیری از هر گونه حادثه
  8. قیمت مناسب
  9. تولید کننده معتبر
  10. ضمانت دستگاه 

جمع بندی

دستگاه خرد کن سبزی صنعتی به منظور خرد و یکدست کردن حجم زیادی از سبزی در آشپزخانه های بزرگ و کارخانه های تولید مواد غذایی استفاده می شود.از جمله مزایای استفاده از این خرد کن های صنعتی می توان به ریز کردن سبزی بدون آسیب دیدن بافت سبزی، صرفه جویی در زمان، صرفه جویی در انرژی، جابه جایی راحت، بهداشتی بودن فرآیند تولید اشاره نمود. انتخاب بهترین دستگاه خرد کن سبزی در میان برندهای مختلف کار دشواری است. پیشنهاد ما به شما این است که حتما از یک برند معتبر مثل بهسازان صنعت تدبیر دستگاه را خریداری نمایید تا پس از مدتی متحمل هزینه های گزاف تعمیر یا تعویض قطعات مختلف نشوید.

سوالات متداول

بدنه دستگاه سبزی خرد کن صنعتی معمولا از چه متریالی ساخته می شود؟

متریال استفاده شده در دستگاه های سبزی خورد کن صنعتی به طور معمول فولاد یا استیل ضد زنگ است.استفاده از این متریال، علاوه بر ایجاد استحکام بالا سبب می شود که فرآیند خورد کردن سبزی در نهایت بهداشت انجام شود. علاوه بر این موارد بکار گیری فولاد یا استیل ضد زنگ در سبزی خورد کن صنعتی سبب  مقاومت دستگاه از خوردگی و ایجاد زنگ می شود.

قیمت دستگاه سبزی خردکن به چه صورت است؟

معیارهای مختلفی تعیین کننده قیمت بهترین دستگاه خورد کن سبزی است، از جمله :

قدرت و مقاومت خورد کن
سایز دستگاه
متریال استفاده شده در دستگاه
امکان حمل و جابجایی خرد کن صنعتی
مدل برق مصرفی
نوسانات ارزی
ویژگی های مختلف دستگاه ها که آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

طرز صحیح استفاده از سبزی خردکن صنعتی چگونه است؟

استفاده از سبزی خورد کن های صنعتی بسیار آسان است. فقط کافی است که موارد زیر را رعایت کنید:
برای جلوگیری از آب انداختن سبزی خورد شده، پس از شست و شوی سبزی آن را به خوبی خوشک کنید سپس درون مخزن دستگاه قرار دهید.
دقیقا طبق ظرفیت دستگاه، درون مخزن آن سبزی بریزید.
هرگز سبزی ها را با دست به درون مخزن دستگاه فشار ندهید، انجام این کار در عملکرد دستگاه اخلال ایجاد می کند.
پس از خورد شدن سبزی ها لزوما باید تیغه سبزی خرد کن صنعتی را شست و شو دهید و آن ها را تیز کنید.
لازم به ذکر است که پس از خاموش نمودن دستگاه، سبزی ها را خارج نمایید.

2 Comments

  1. بنده ه دستگاه خردکن سبزی خریدم اما سبزی ها کمی له میشن و کیفیتشن میاد پایین

    • باسلام و درود؛بله حتما.
      برای حل مشکل پیش آمده و راهنمایی، لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید تا کارشناسان ما بهتر بتونن کمکتون کنن.
      ۰۲۶-۳۴۷۰۰۳۲۵
      ۰۹۱۲۶۹۳۴۶۷۳


ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *