Skip to content

بهترین دستگاه درج تاریخ روی محصولات

بهترین دستگاه درج تاریخ روی محصول

درج تاریخ محصول در تمامی صنایع تولیدی اهمیت بسزایی دارد تا جایی که به یکی از مهم‌ ترین بخش‌ هایی تبدیل‌ شده است که بدون آن محصول در بازار به فروش نمی‌ رسد. از این‌ رو از دستگاه‌ های خاص برای درج تاریخ روی محصولات استفاده می‌ شود که دستگاه تاریخ‌ زن نام دارند. این دستگاه‌ ها مشخصات محصول مانند تاریخ انقضا و تولید، سری ساخت، وزن، قیمت و دیگر مشخصات محصول را بر روی آن چاپ می‌ کنند.

معمولاً این دستگاه در انتهای خط تولید قرار می‌ گیرد و به‌ عنوان یک عملیات نهایی در بسته‌ بندی به شمار می‌ رود. دستگاه تاریخ‌ زن دارای دو نوع مکانیکی و حرارتی است که هر کدام از آن‌ ها مشخصات و ویژگی‌ های خاصی دارند. درج تاریخ روی محصولات باعث افزایش اعتماد مشتری‌ ها شده و عمر مفید محصول را نشان می‌ دهد. در ادامه همراه ما باشید تا با انواع دستگاه برای درج تاریخ روی محصولات و مشخصات آن آشنایی لازم را بدست آورید.

آشنایی با بهترین دستگاه درج تاریخ روی محصولات

 شما می‌ توانید برای درج تاریخ روی محصولات از دستگاه تاریخ زن استفاده کنید، یک دستگاه بسیار کوچک که از آن برای چاپ انواع اطلاعات مختلف مانند نحوه استفاده از محصول، قیمت، وزن، تاریخ تولید و انقضا استفاده می‌ شود. این نوع دستگاه در تمامی صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد چرا که بدون درج تاریخ و مشخصات فروش محصول در بازار غیرممکن خواهد بود. دستگاه‌ های تاریخ‌ زن دارای انواع مختلف و اندازه‌ های متفاوتی هستند که با توجه به هدف مورد استفاده، قیمت و کارایی مختلفی دارند.

انواع دستگاه درج تاریخ

 دستگاه های تاریخ‌ زن دارای ابعاد متفاوت، ویژگی‌ ها و مشخصات مختلف هستند. از جمله انواع این نوع دستگاه‌ ها می‌ توان به نمونه‌ های زیر اشاره کرد:

  •  دستگاه تاریخ زن دستی

دستگاه تاریخ زن دستی یکی از انواع دستگاه هایی است که از آن برای چاپ اطلاعات بر روی محصولات استفاده می‌ شود. این نوع دستگاه‌ به‌ صورت قالب در قسمت زیرین دستگاه ها قرار گرفته و محصول در قسمت جلویی آن قرار می‌ گیرد. با فشار دادن دسته، دستگاه با استفاده از حرارت جوهر جامد اطلاعات را بر روی محصول ثبت می‌ کند.

  •  تاریخ زن نیمه اتوماتیک

یکی دیگر از دستگاه‌ های موجود برای درج تاریخ روی محصولات، دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک است که عملکردی مشابه دستگاه تاریخ‌ زن دستی دارد با این تفاوت که در این نوع دستگاه از پدال استفاده شده‌ است و تنها کافی است پدال را فشار دهید تا عمل چاپ به‌ صورت خودکار انجام شود. این نوع دستگاه سرعت و عملکرد بالاتری نسبت‌ به دستگاه تاریخ‌ زن دستی دارد.

  •  جت پرینتر

جت پرینتر نوعی از دستگاه‌ های تاریخ زن است که معمولاً از آن در کارخانه‌ ها و کارگاه‌ ها استفاده می‌ شود. جت پرینتر برای انواع سطوح صاف، منحنی و غیر هم‌ سطح بسیار مناسب است و کاربرد فوق‌العاده‌ای دارد.

  •  دستگاه تاریخ‌ زن حرارتی

دستگاه تاریخ زن حرارتی از گرما و حرارت برای چاپ بر روی محصولات استفاده می‌ کند.

  • دستگاه تاریخ‌ زن اتوماتیک

این نوع دستگاه بیشتر برای استفاده در کارخانه‌ های صنعتی و کارگاه‌ های بسته‌ بندی طراحی‌ شده است و به‌ راحتی می‌ توان با استفاده از آن انواع اطلاعات را بر روی محصولات بزرگ‌ تر چاپ کرد که دارای عملکرد بسیار سریع و حرفه‌ ای می‌ باشد.

  •  دستگاه تاریخ‌ زن الکترونیکی دستی

امروزه می‌ توان مدل‌ های جدیدی از دستگاه‌ های تاریخ زن را در بازار مشاهده کرد که دارای مدل‌ های نیمه اتوماتیک و دستی هستند. دستگاه تاریخ‌ زن الکترونیکی دستی نوعی دستگاه برای درج تاریخ روی محصولات است که قابلیت حمل راحت و آسانی دارد. ازسوی دیگر عملکرد بسیار ساده‌ ای دارد. تنها کافی است متن مورد نظر خود را مشخص کرده و دستگاه را در محل موردنظر قرار دهید، سپس با فشردن کلید عمل چاپ به‌ راحتی انجام می‌ شود.

همان‌طورکه تاکنون متوجه شده اید، دستگاه‌ های بسیاری برای درج تاریخ روی محصولات در بازار موجود هستند اما از بهترین آن‌ ها می‌ توان به دستگاه جت پرینتر و تاریخ زن دستی اشاره کرد.

ویژگی های بهترین دستگاه درج تاریخ

جت پرینتر، بهترین دستگاه برای درج تاریخ روی محصولات است که از آن برای درج اطلاعات بر روی محصولاتی مانند روغن، شیر، حبوبات، لبنیات، کلوچه، آب‌ میوه و … استفاده می‌ شود. این نوع دستگاه دارای ویژگی‌ های متمایزی می‌ باشد که عبارت‌ اند از:

  •  کاربری آسان و استفاده راحت از دستگاه
  •  داشتن فونت های مختلف و گوناگون برای چاپ
  •  اطلاعات توانایی چاپ بر روی انواع سطوح مختلف
  •  داشتن هزینه نگه‌ داری و تعمیرات بسیار پایین
  •  امکان چاپ به زبان‌ های مختلف
  •  امکان چاپ کاراکترها در چند خط به‌ صورت کوچک و بزرگ
  •  صرفه‌ جویی در مصرف جوهر و انرژی
  •  استفاده از جوهرهایی با رنگ‌ های متفاوت
مهمترین ویژگی های دستگاه های درج تاریخ زوی محصول
مهم ترین نکات در انتخاب دستگاه تاریخ زن

مهم ترین نکات در انتخاب دستگاه تاریخ زن

پس‌ از آشنایی با انواع دستگاه‌ های درج تاریخ روی محصولات، یکی از مهم‌ ترین مواردی که برای بسیاری از خریداران پیش می‌ آید، این است که چه نوع دستگاهی را برای درج تاریخ روی محصولات خود خریداری کنم؟ بهتر است قبل‌ از خرید دستگاه، نوع بسته‌ بندی محصول و جنس آن را مدنظر قرار دهید. به‌ عنوان مثال، اگر به‌ عنوان تولیدکننده بطری‌ های پلاستیکی یا شیشه‌ ای فعالیت دارید، باید از چاپگر جوهر افشان برای درج تاریخ و قیمت استفاده کنید. اما اگر به‌ دنبال درج تاریخ بر روی کاغذ هستید که دارای تیراژ بسیار کم است، بهتر است از دستگاه‌ های تاریخ زن حرارتی استفاده کنید.

در هنگام خرید بهترین دستگاه برای درج تاریخ روی محصولات، علاوه‌ بر نوع بسته‌ بندی محصول و جنس آن، به قیمت، عملکرد، برند تولید کننده و نیز هدف استفاده‌ خود از آن نیز توجه کنید تا بهترین دستگاه را انتخاب نمایید.

دلیل استفاده از دستگاه تاریخ‌ زن

در هنگام خرید محصول تمامی افراد جامعه به‌ دنبال بررسی تاریخ تولید و انقضای آن هستند تا از سلامت محصول خریداری شده اطمینان لازم را بدست آورند. این موضوع برای تمامی انسان‌ ها در سراسر دنیا اهمیت بسیار زیادی دارد و چک کردن مشخصات آن را یک امر مهم می‌ دانند. تمامی محصولات تولید شده دارای عمر مفید هستند که اگر از بازه زمانی موردنظر رد شود، کیفیت خود را از دست می‌ دهند و دیگر نمی‌ توان از آن استفاده کرد.

بدین منظور شرکت‌ های تولیدکننده محصولات مختلف، مدت ماندگاری محصولات خود را بر روی آن درج می‌ کنند تا مصرف‌ کننده از خرید خود اعتماد اطمینان لازم را داشته باشد. از این‌ رو از دستگاه تاریخ‌ زن برای درج تاریخ تولید، وزن، تاریخ انقضا، سریال، کد، نحوه مصرف محصول استفاده می‌ شود. در تمامی کارخانه‌ ها و تولیدی‌ های انواع محصولات مختلف می‌ توان دستگاه‌ های تاریخ‌ زن بسیاری را مشاهده کرد که دارای انواع مختلفی هستند. این نوع دستگاه‌ ها وظایف خود را به‌ خوبی انجام داده و محصول را برای ارائه در بازار آماده می‌ کنند.

ترکیب دستگاه درج تاریخ‌ با دستگاه‌ های دیگر

در بسیاری از کارخانه‌ ها و کارگاه‌ ها می‌ توان مشاهده کرد که در کنار دستگاه تاریخ‌ زن، انواع دستگاه‌ های دیگر نیز به چشم می‌ خورند که روال تولید یک محصول را با سرعت بالایی روبرو می‌ سازند. از انواع این نوع دستگاه‌ ها می‌ توان به دستگاه چسب زن، دستگاه شرینگ یا بسته‌ بندی، دستگاه دوخت و ماشین‌ آلات پرکن اشاره کرد.

قیمت دستگاه تاریخ زن

قیمت دستگاه تاریخ‌ زن با توجه به پارامترهای مختلف تعیین می‌ گردد. به‌ همین دلیل قبل‌ از خرید دستگاه بهتر است تمامی پارامترها و عوامل مختلف را مورد بررسی قرار دهید. انواع دستگاه‌ ها و نحوه عملکرد آن‌ ها تأثیر بسزایی در قیمت محصول دارند. در حالت کلی می‌ توان گفت مواردی مانند کارایی، عملکرد، سرعت چاپ، قطعات و دیگر موارد که با توجه به شرایط محیطی متفاوت هستند، تأثیر بالایی بر قیمت نهایی محصول خواهند داشت. دستگاه‌ هایی که از آن‌ ها برای استفاده در خطوط قوی و تیراژ بالا استفاده می‌ شوند، هزینه بالاتری نسبت‌ به انواع دستگاه‌ های کوچک‌ تر خواهند داشت.

مزایای استفاده از دستگاه تاریخ‌ زن
مزایای استفاده از دستگاه تاریخ‌ زن

مزایای استفاده از دستگاه تاریخ‌ زن

تا این بخش از مقاله شما را با بهترین دستگاه برای درج تاریخ روی محصولات و انواع آن آشنا ساختیم اما استفاده از این نوع دستگاه‌ ها چه مزایایی دارد؟ همان‌طور که متوجه شدید دستگاه درج تاریخ دارای مدل‌ های مختلفی است تا شما بتوانید با توجه به هدف خود بهترین آن را انتخاب کنید. مدل‌ های جدید دستگاه تاریخ‌ زن عملیات چاپ را با سرعت بسیار بالا در تمامی سطوح انجام می‌ دهند از این‌رو استفاده بسیار آسانی دارند. در این نوع دستگاه‌ ها از بهترین و جدیدترین فناوری‌ ها در مصرف انرژی و جوهر استفاده‌ شده است. علاوه‌بر این مصرف برق و یا باتری کمی نیاز دارند. به‌ همین دلیل به بهترین شکل طراحی گردیده اند.

در تمامی مدل‌ های دستگاه تاریخ‌ زن می‌ توانید از جوهرهای رنگی نیز استفاده کنید تا بتوانید شکل و طرح خاصی را به محصولات خود بدهید. برخی از تاریخ زن‌ های اتوماتیک امکان اتصال به رایانه و چاپ آنلاین را نیز دارند.

خرید دستگاه درج تاریخ روی محصولات

دستگاه تاریخ‌ زن برای استفاده در انواع کارخانه‌ ها و کارگاه‌ های تولیدی طراحی‌ شده است و از آن برای درج تاریخ و مشخصات محصول، قیمت و وزن آن استفاده می‌ گردد. دستگاه‌ های تاریخ زن دارای انواع مختلفی هستند از این‌ رو شما می‌ توانید انتخاب وسیعی داشته باشید.

به‌ منظور خرید بهترین نوع دستگاه برای درج تاریخ روی محصولات می‌ توانید به وب‌ سایت بهسازان ماشین مراجعه کنید و دستگاه موردنظر خود را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری نمایید. سایت بهسازان ماشین یکی از بهترین تولیدکننده‌ های انواع دستگاه‌ های چاپ و جت پرینتر است که می‌ توانید با خرید هر یک از آن‌ ها به‌ راحتی عمل چاپ را بر روی محصولات خود انجام دهید و از کیفیت بالای عملکرد آن و سرعت مناسب این‌ گونه دستگاه‌ ها شگفت‌ زده شوید.

با مراجعه به وب‌ سایت بهسازان ماشین می‌ توانید انواع دستگاه‌ هایی را مشاهده کنید که با قیمت‌ های مختلف در حال فروش هستند. قبل‌ از خرید تمامی مشخصات دستگاه را مورد بررسی قرار دهید تا مناسب‌ ترین نوع آن را خریداری کنید. در صورت بروز هرگونه سوال و یا مشکل نیز می‌ توانید با واحد پشتیبانی مرکز تماس بگیرید و به پاسخ تمامی سوالات خود دست پیدا کنید.

سخن پایانی

درج تاریخ روی محصولات تولید شده اهمیت بسیار زیادی دارد تا مشتری از تاریخ تولید، تاریخ انقضا و دیگر مشخصات محصول اطمینان لازم را بدست آورد و نسبت‌ به خرید آن اقدام کند. از این‌ رو دستگاه‌ های مختلف برای درج تاریخ روی محصولات طراحی شده‌ اند که هر یک از آن‌ ها دارای ویژگی‌ ها و مشخصات خاصی هستند. در این مقاله سعی کرده‌ ایم شما را با بهترین دستگاه‌ ها برای درج تاریخ روی محصولات آشنا سازیم تا بتوانید با توجه به هدف استفاده خود بهترین انتخاب را از میان انواع مختلف آن داشته باشید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که دیدگاهی ثبت میکنید


ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *