Skip to content

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی

اکثر ما این را می دانیم که بسته بندی یکی از مهم ترین مراحل عرضه هر محصولی می باشد. فرقی نمی کند که محصول غذایی تولید می کنید یا محصول دارویی؛ زیرا هر محصول نیازمند بسته بندی مخصوص خود است تا در برابر عوامل محیطی مقاوم بوده و جابجایی راحت تری نیز داشته باشد. اما چگونه می توان یک بسته بندی با کیفیت را برای محصول خود انجام داد؟

برای این کار نیازمند خرید دستگاه بسته بندی باکیفیتی هستید که به بهترین شکل ممکن محصولات شما را بسته بندی کند. همراه ما باشید تا در این مقاله کامل ترین راهنمای خرید دستگاه بسته بندی را به شما عزیزان ارائه دهیم. درواقع در این مقاله این را که اصلا دستگاه بسته بندی چیست؟ انواع آن و نکات خرید آن را کامل پوشش خواهیم داد.

همچنین اگر تصمیم به خرید دستگاه بسته بندی دارید، توصیه ما به شما دستگاه های برند بهسازان صنعت تدبیر است. این شرکت که سابقه‌ای درخشان در تولید انواع مدل‌های دستگاه بسته بندی دارد می تواند دستگاهی متناسب با نیاز های شما را تولید کند و با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب تحویل شما دهد.

دستگاه بسته بندی چیست؟

دستگاه بسته بندی که یکی از واجبات خط های تولیدی می باشد، دستگاهی است که به کمک آن می توان انواع محصولات مایع، جامد، پودر و… را بسته بندی کرد. دستگاه بسته بندی روند کار متفاوتی نسبت به هر مدل خود دارد. در واقع بسته بندی هر محصول به شکل مختلفی انجام می شود.

به طور مثال بسته بندی حبوبات با دستگاه مخصوص خود و با فرآیند خاصی انجام می شود. دستگاه بسته بندی، بخش های مختلفی مانند ترازو، یقه، نمایشگر، ورودی، سیستم های پرکننده و پلمپ بسته بندی و… دارد که باید قبل از خرید دستگاه بسته بندی از این اجزا شناخت داشته باشید.

انواع مدل های دستگاه بسته بندی

کاربرد های بسیار زیادی برای دستگاه بسته بندی وجود دارد. این دستگاه توانایی بسته بندی هر نوع محصولی را به شما ارائه می دهد؛ از زعفران گرفته تا حبوبات، مواد پودری، مواد مایع و… . نکته مهم این است که برای بسته بندی هر کدام از این محصولات دستگاه خاصی طراحی شده است که بهتر قبل از خرید، این مدل ها را بشناسید.

 بهترین و کاربردی ترین مدل های دستگاه بسته بندی عبارت اند از: (این دستگاه ها تماما توسط شرکت بهسازان صنعت تدبیر تولید می شوند)

نکاتی مهم برای خرید دستگاه بسته بندی

زمانی که تصمیم به خرید دستگاه بسته بندی گرفتید، باید نکات مهمی را در این باره در نظر داشته باشید. این بخش از مقاله، کامل ترین راهنمایی هارا در هنگام خرید دستگاه بسته بندی در اختیارتان قرار میدهد، که می توانید در سطح اینترنت پیدا کنید. مهم ترین نکات و معیار هایی که قبل از خرید دستگاه بسته بندی باید بررسی کنید، شامل موارد زیر هستند:

1. تعداد ترازو ها

ترازو ها یکی از اجزای مهم دستگاه بسته بندی هستند. ترازو ها وظیفه وزن کردن مواد ریخته شده داخل مخزنِ دستگاه را دارند. در این بخش، مواد به اندازه مشخص شده توسط اپراتور دستگاه وزن می شود و سپس به قسمت پرکننده انتقال می یابد. هر چه تعداد ترازو های یک دستگاه بیشتر باشد، سرعت بسته بندی آن نیز افزایش خواهد یافت.

2. جنس بدنه

معیار دیگری که قبل از خرید باید بررسی کنید، جنس بدنه دستگاه می باشد. جنس بدنه هر دستگاهی، چه دستگاه صنعتی چه دستگاه خانگی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در واقع بدنه دستگاه قطعات داخلی آن را پوشانده و در برابر آسیب های خارجی محافظت می کند.

هر چه جنس بدنه دستگاه بهتر و با کیفیت تر باشد، علاوه بر ظاهر زیبا تر دستگاه، عمر آن نیز افزایش خواهد یافت. شرکت بهسازان صنعت تدبیر از روکش های فلزی با رنگ الکترواستاتیک که کاملا ضد خش می‌باشد، دستگاه های خود را تولید و به فروش می رساند.

3. جنس یقه و ترازو ها

یقه دستگاه بسته بندی از مهم ترین بخش هایی است که در این دستگاه وجود دارد. به همین دلیل زمان خرید، باید جنس این بخش را به طور کامل بررسی کنید. یقه و ترازو های دستگاه بسته بندی دو مورد از بخش های این دستگاه هستند که بیشترین تماس را با مواد غذایی دارند.

به همین دلیل توسط وزارت بهداشت قانونی گذاشته شده که طبق آن یقه و ترازو های دستگاه بسته بندی باید از استیل زد زنگ یا همان استنلس استیل تولید شوند. این نوع استیل به دلیل زد زنگ بودن کمترین میزان آلودگی را به مواد غذایی انتقال می دهد.

4. چاپگر تاریخ

یکی از آپشن های خاصی که در اکثر دستگاه های بسته بندی یافت می شود، چاپگر تاریخ است. زمان بسته بندی، باید تاریخ بسته بندی محصول روی آن درج شود تا مصرف‌کننده اطلاعات کافی راجع به آن محصول داشته باشد.

این گونه مصرف کننده می تواند مدت زمانی که محصول بسته بندی شده و در انبار قرار گرفته را چک کرده و از خرید محصولات قدیمی و کهنه خودداری کند. پس زمان خرید دستگاه بسته بندی حتما توجه داشته باشید که مدل مد نظرتان تاریخ زن یا همان چاپگر تاریخ داشته باشد.

5. نمایشگر PLC

از دیگر آپشن هایی که تنها می توان در مدل های خاص و باکیفیت دستگاه بسته بندی پیدا کرد، نمایشگر PLC می باشد. این نمایشگر، اطلاعات مختلف و مفیدی را برای اپراتور نمایش می دهد. اطلاعاتی مانند وضعیت دستگاه، وزن بسته بندی ها، تعداد بسته بندی شده و… توسط این نمایشگر به تصویر کشیده می شوند.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم زمان خرید این دستگاه، حتما به وجود چنین ویژگی توجه کنید. این ویژگی می تواند به شما کمک کند تا بسته بندی های محصولاتتان را دقیق تر و با کیفیت بالاتری انجام دهید. وجود نمایشگر PLC در یک دستگاه بسته بندی نشان دهنده ارزش خرید بالای آن است.

6. وزن خروجی

و اما آخرین معیاری که در راهنمای خرید دستگاه بسته بندی برای شما بررسی می کنیم، وزن خروجی دستگاه می باشد. وزن خروجی دستگاه نشان دهنده میزان ظرفیت بسته بندی آن است؛ در واقع زمانی که بسته بندی را انجام می دهید، وزنی معین از مواد مد نظر وارد دستگاه می کنید و این مواد پس از بسته بندی شدن از دستگاه خارج می شوند.

هر چه وزن خروجی دستگاه بیشتر باشد نشان دهنده این است که توانایی بسته بندی مواد بیشتری را در زمان مشخص شده دارد. دستگاه هایی که وزن خروجی بیشتری دارند از ارزش خرید بالاتری برخوردار هستند.

خرید دستگاه بسته بندی

به فکر خرید دستگاه بسته بندی هستید و نمی دانید از کدام برند دستگاه مورد نیاز خود را خریداری کنید؟ پیشنهاد ما به شما عزیزان خرید محصولات شرکت بهسازان صنعت تدبیر است. شرکت بهسازان صنعت تدبیر سالیان سال است که به تولید انواع دستگاه های بسته بندی می پردازد و به همین دلیل توانسته تجربه ای فوق العاده در این زمینه کسب کند.

این شرکت با همکاری برترین مهندسین، توانسته محصولات باکیفیت و کاربردی را تولید و راهی بازار کند. نکته مهمی که در رابطه با محصولات این برند وجود دارد؛ قیمت مناسبشان می باشد که کاملا مناسب و به صرفه است.

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین دستگاه هایی که در خط تولید هر شرکت مواد غذایی قرار دارد، دستگاه بسته بندی است. این دستگاه توانایی بسته بندی هر گونه محصولی را با روش های بروز داشته و با بسته بندی باکیفیتی که ایجاد می کند، این محصولات را در برابر عوامل محیطی مقاوم می‌سازد.

 برای خرید این دستگاه باید راهنمای خرید دستگاه بسته بندی که در این مقاله بررسی کردیم را مطالعه کنید و از نکات آن نهایت استفاده را ببرید. همچنین می توانید دستگاه بسته بندی مد نظر خود را از شرکت بهسازان صنعت تدبیر با قیمت مناسبی خریداری نمایید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که دیدگاهی ثبت میکنید


ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *