Skip to content

بررسی مزایا و معایب بسته بندی محصولات با سلفون

مزایا و معایب بسته بندی محصولات با سلفون

بسته‌ بندی محصولات با سلفون یکی از روش‌ های متداولی است که در صنایع بسته‌ بندی مورداستفاده قرار می‌ گیرد. این روش به‌ دلیل داشتن هزینه بسیار مناسب، افزایش سرعت بسته‌ بندی و نیز آسانی استفاده از آن محبوبیت بسیار زیادی در صنایع مربوط به بسته بندی مواد غذایی دارد. سلفون نوعی ابزار پلاستیکی شفاف است که از آن برای بسته‌ بندی انواع محصولات مختلف استفاده می‌ شود.

این محصول دارای انواع مختلف است که هر یک از آنها دارای خصوصیات و نحوه‌ استفاده‌ متفاوتی هستند. در این مقاله می‌ خواهیم با بررسی مزایا و معایب بسته‌ بندی محصولات با سلفون، شما را با این نوع روش بسته‌ بندی آشنا سازیم و تمامی خصوصیات و ویژگی‌ های آن را شرح دهیم. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی را در مورد این نوع روش رایج بسته‌ بندی بدست آورید.

آشنایی با انواع سلفون
آشنایی با انواع سلفون

آشنایی با انواع سلفون

همان‌ طور که در بخش قبل نیز اشاره کردیم، سلفون دارای انواع مختلف است که هر یک از آن ها دارای کاربردها و خصوصیات متفاوتی هستند.

  • سلفون پلی اتیلن

این نوع سلفون از جنس پلی اتیلن بوده و دارای شفافیت و انعطاف‌ پذیری بالایی می‌ باشد. به‌ همین دلیل از آن برای بسته‌ بندی محصولات خواروبار، مواد غذایی و لوازم خانگی استفاده می‌ شود.

  • سلفون pvc:

این نوع سلفون از پلاستیک پی وی سی تولید شده و بسیار شفاف است. علاوه‌براین، انعطاف‌ پذیری بالایی داشته و در برابر رطوبت مقاوم است. همچنین در برابر شعله دچار هیچ آسیبی نمی‌ شود. به‌ همین دلیل از آن برای بسته‌ بندی‌ های غذایی و صنعتی، لوازم‌ التحریر و کتاب استفاده می‌ گردد.

  • سلفون پلی پروپیلن:

این نوع سلفون از جنس پلی پروپیلن بوده، بسیار شفاف است و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. از این‌ رو، در بسته‌ بندی ظروف غذایی، مواد صنعتی، لوازم بهداشتی و بسته‌ بندی کالاهای الکترونیک استفاده می‌ گردد.

  • سلفون کششی:

این نوع سلفون نیز از جنس پلی اتیلن بوده و دارای خصوصیات بسیاری مانند قابلیت کششی بالا و انعطاف‌ پذیری فوق‌ العاده است. از این نوع محصول برای بسته‌ بندی صنعتی پالت سازی، حمل‌ و نقل و بسته‌ بندی کالاهای بزرگ استفاده می‌ گردد.

  • سلفون نایلون:

این نوع سلفون نیز از جنس نایلون بوده و در برابر رطوبت، روغن، چربی و انواع ضربه‌ های مکانیکی مقاوم است. از آن برای بسته‌ بندی مواد غذایی و قطعات الکترونیکی استفاده می‌ شود.

  • سلفون ضدآب:

این نوع سلفون در برابر آب مقاومت بالایی دارد. به‌ همین دلیل از آن برای بسته‌ بندی محصولاتی استفاده می‌ شود که نیاز به محافظت از رطوبت دارند. معمولاً از سلفون ضدآب برای بسته‌ بندی محصولات غذایی تازه و تر، گل‌ ها و گلدان‌ ها، همچنین محصولات شیمیایی استفاده می‌ گردد.

  • سلفون های محکم:

برخی از سلفون ها قابلیت چسبندگی به خود را دارند. به‌ همین دلیل در برابر نفوذ هوا بسیار مقاوم هستند. از این‌ رو، برای بسته‌ بندی محصولات غذایی، قطعات الکترونیکی و فرآورده های شیمیایی استفاده می‌ شوند.

  • سلفون ضد خش:

برخی از سلفون ها نیز به دلیل اینکه دارای قابلیت ضد خش هستند مقاومت بالایی در مقابل هرگونه خط و خش دارند بیشترین کاربردشان در صنایع حمل و نقل می باشد.

مزایا بسته بندی محصولات با سلفون

تا این بخش از مقاله با انواع سلفون، خصوصیات فیزیکی و مقاومت آن‌ ها و نیز کاربرد هر کدام صحبت کردیم اما شاید برای شما نیز جالب باشد که چه مشخصاتی باعث شده‌ اند سلفون به یکی از بهترین روش های بسته‌ بندی انواع محصولات تبدیل شود. در این بخش می‌ خواهیم شما را با مزایای بسته بندی محصولات با سلفون آشنا سازیم. برخی از مزایای سلفون عبارتند از:

  • حفاظت از محصول

یکی از دلایل بسته‌ بندی محصولات مختلف حفاظت از آن‌ ها در برابر خطرات و آسیب‌ های خارجی می‌ باشد. سلفون یکی از بهترین روش‌ های بسته‌ بندی است که بر روی محصول یک لایه محافظ ایجاد می‌ کند و از آن در برابر ضربه و گرد و غبار، رطوبت و هرگونه آلودگی محافظت می‌ نماید. همچنین شرایط حمل‌ و نقل و ذخیره سازی سالم آن را با شرایط بهتری روبه‌رو می‌ سازد.

  • طول عمر محصول

سلفون می‌ تواند عمر مفید محصول را افزایش دهد و از میزان خرابی و اکسیداسیون آن کم‌ تر کند. با استفاده از سلفون می‌ توانید محصولات مختلف خود را به مدت طولانی‌ تری تازه نگه دارید.

  • ظاهر خوب

سلفون دارای شفافیت فوق‌ العاده‌ ای است، به‌ گونه‌ ای که می‌ توانید درون محصول را به‌ خوبی مشاهده کنید. درنتیجه ارزیابی محصول، رنگ و طرح آن برای شما آسان‌ تر شده و در نتیجه فروش آن نیز جذابیت بالایی خواهد داشت.

  • سهولت استفاده

بسته‌ بندی با سلفون بسیار آسان است چرا که انعطاف‌ پذیری بالایی دارد. معمولاً این نوع بسته‌ بندی با دستگاه‌ های بسیار خاص انجام می‌ گیرد تا سرعت آن را افزایش دهند.

  • امکان چاپ

همان‌طورکه در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم، سلفون دارای قابلیت چاپ است درنتیجه می‌ توانید برند خود را بر روی آن چاپ کرده و باعث شناسایی و تبلیغات محصول گردید.

  • قابلیت بازیافت

بسیاری از سلفون ها دارای قابلیت بازیافت هستند و از آن‌ ها می‌ توان برای بازیافت پلاستیک استفاده کرد تا باعث حفظ محیط‌زیست و کاهش مصرف منابع طبیعی گردند.

از دیگر مزایای بسته‌ بندی محصولات با سلفون می‌ توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • حفظ کیفیت و تازگی هر نوع ماده غذایی
  • حفظ ارزش مواد غذایی مثل سالم ماندن آن‌ ها
  • حمل‌ و نقل آسان‌ تر
  • جلوگیری از نفوذ پذیری
  • جلوگیری از نفوذ هوا و رطوبت به درون بسته‌ بندی
  • جلوگیری از اکسید شدن مواد غذایی

معایب بسته‌ بندی محصولات با سلفون

در این بخش می‌ خواهیم معایب بسته بندی محصولات با سلفون را مورد بررسی قرار دهیم که عبارتند از:

  • پسماند زیاد

تولید پسماند زیاد یکی از معایب استفاده از سلفون است چرا که معمولاً از پلاستیک تولید می‌ شود و زمان زیادی برای تجزیه‌ و تحلیل نیاز دارد. این مشکل باعث ایجاد آسیب‌ های زیست‌ محیطی شده و بر روی محیط‌ زیست تأثیر منفی خواهد داشت.

  • محدودیت در استفاده مجدد

سلفون دارای محدودیت در استفاده مجدد است به‌ گونه‌ ای که پس‌ از باز کردن آن دیگر نمی‌ توانید به‌ طور مجدد از آن استفاده کنید.

  • مشکلات با بازیافت

سلفون ها دارای امکانات ویژه‌ ای مانند شفافیت و عملکرد مکانیکی هستند به‌ همین دلیل قابلیت بازیافت را ندارند. بدین منظور برای جایگزینی منابع طبیعی نیاز به تولید مجدد مواد اولیه است.

  • محدودیت در برخی از شرایط محیطی

برخی از شرایط محیطی مانند دمای بسیار بالا یا پایین، تماس با مواد شیمیایی خاص باعث ایجاد آسیب به سلفون می‌ شوند. به‌ همین دلیل نمی‌ توان از آن‌ ها در شرایط خاص استفاده کرد.

  • ضعف در مقاومت مکانیکی

برخی از سلفون ها ممکن است در برابر سایش، خراش و یا تماس با اشیاء تیز مقاومت خود را از دست دهند. دراین‌صورت نمی‌ توان از آن برای حمل‌ و نقل استفاده کرد.

  • مشکلات تمیزکاری

ممکن است بسته‌ بندی با سلفون نیاز به تمیزکاری داشته باشد. برخی از سلفون ها ممکن است خشک‌ شده و باعث تجمع آلودگی و گرد و غبار گردند.

تأثیر سلفون بر انواع خوراکی‌ های مختلف
تأثیر سلفون بر انواع خوراکی‌ های مختلف

تأثیر سلفون بر انواع خوراکی‌ های مختلف

همان‌طورکه می‌ دانید سلفون یکی از بهترین روش‌ ها برای بسته‌ بندی انواع محصولات مختلف است اما این نوع محصول دارای ماده‌ ای به‌ نام دی آدیپات می‌ باشد. به‌ همین دلیل قابلیت نفوذ به مواد غذایی را دارد که با توجه به نوع ماده غذایی و شرایط بسته‌ بندی متفاوت خواهد بود. هرچقدر خوراکی بسته‌ بندی شده چرب‌ تر باشد، دمای بالایی داشته باشد و یا مدت بسته‌ بندی آن زیادتر باشد، میزان نفوذ دی آدیپات نیز افزایش خواهد یافت.

بهتر است از سلفون برای بسته‌ بندی غذاهای سرد و یا خشک استفاده شود چرا که گرما و حرارت باعث آزاد شدن مواد پلاستیکی سلفون  یا همان  دی آدیپات به درون غذا می‌ گردد. همچنین بهتر است به‌ هیچ‌ عنوان برای گرم کردن غذا در ماکروویو نیز از ظروف پلاستیکی و سلفون استفاده نشود. در ادامه می‌ خواهیم تأثیر سلفون بر هر یک از انواع خوراکی‌ های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

میوه و سبزیجات، گوشت و مرغ تازه، مواد غذایی خشک مانند ماکارونی و حبوبات بهترین نوع محصولات برای بسته‌ بندی با سلفون هستند چرا که خشک بوده و دمای بالایی ندارند تا باعث ایجاد آسیب به سلفون گردند. اما مواد غذایی گرم و داغ، ساندویچ و پنیر، مواد غذایی چرب از جمله محصولاتی هستند که به‌ هیچ‌ عنوان نباید با سلفون بسته‌ بندی شوند. چرا که در این‌صورت مواد سلفون آزاد شده و درنتیجه باعث ایجاد آسیب به محصول می‌ گردند.

قیمت و خرید دستگاه بسته‌ بندی سلفون

تنها با یک گشت کوتاه در بازار می‌ توانید انواع دستگاه‌ های بسته‌ بندی سلفون کوچک و بزرگ را مشاهده کنید که با توجه به کارایی، برند تولید کننده و ابعاد دارای قیمت‌ های متفاوت و متغیر هستند. بسته‌ بندی با سلفون یکی از بهترین روش‌ ها برای حفظ ارزش غذایی مواد غذایی و تازه نگه‌ داشتن آن‌ ها می‌ باشد. علاوه‌ بر این، فضای زیادی را اشغال نمی‌ کند.

با خرید دستگاه بسته‌ بندی سلفون از وب‌ سایت بهسازان ماشین می‌ توانید به‌ راحتی تجارت جدیدی را برای خود ایجاد کنید. شما می‌ توانید تنها با مراجعه به وب‌ سایت مورد نظر، هرکدام از دستگاه های بسته‌ بندی سلفونی را مورد بررسی قرار دهید و با توجه به نیاز خود مناسب‌ ترین آن را خریداری کنید. در صورت بروز مشکل و یا هرگونه سوال کارشناسان ما در خدمت شما خواهند بود تا بتوانید به پاسخ تمامی سوال های خود دست پیدا کنید.

سخن پایانی

بسته‌ بندی محصولات با سلفون یکی از روش‌ های رایج برای نگه‌ داری محصولات غذایی به‌ صورت تازه و حفظ ارزش غذایی آن‌ ها می‌ باشد. سلفون یک ماده بسیار شفاف است که مزایای بسیاری را در خود جای داده است از این‌ رو از آن برای بسته‌ بندی انواع محصولات غذایی سرد و خشک استفاده می‌ شود. در این مقاله سعی کرده ایم شما را با مزایا و معایب بسته‌ بندی محصولات با سلفون، ویژگی‌ ها و خصوصیات سلفون و انواع آن آشنا سازیم تا بتوانید بهترین استفاده را از این نوع محصول داشته باشید.

وب‌ سایت بهسازان ماشین یکی از بهترین تولیدکننده‌ های انواع ماشین‌ های بسته‌ بندی سلفون است که می‌ توانید با مراجعه به آن مناسب‌ ترین دستگاه را با قیمت اقتصادی خریداری کنید و یک تجارت بی‌نظیر برای خود ایجاد نمایید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که دیدگاهی ثبت میکنید


ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *