Skip to content

نحوه بسته بندی چای

بسته بندی چای

بسته بندی چای

چای یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است. چای سیاه در میان انواع مختلف چای رتبه اول را دارد و پس از آن چای سبز، اولانگ و چای سفید قرار دارند.چای از برگ درختچه کاملیا سیننسیس به دست می آید.

بسته بندی چای یکی از جمله مهمترین نکات تولید این محصول است. چای یکی از نوشیدنی های پرطرفدار ایرانی است که به مقدار زیادی در شمال کشور کشت و تولید می شود.برای بسته بندی چای ماشی آلات و دستگاه های مختلفی طراحی شده است که در ادامه مقاله به آنها می پردازیم.

بسته بندی چای کیفیت چای را تضمین می کند. از جمله کاربردهای آن محافظت از چای در برابر رطوبت، نور و هوا می باشد. همچنین بسته بندی چای به حفظ طراوت و طعم آن برای مدت طولانی کمک می کند .علاوه بر این موارد تضمین می کند که مصرف کننده نهایی از چای بدون آلودگی لذت ببرد. بسته بندی خوب چای به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی عمل می کند زیرا توجه مصرف کننده را جلب می کند.

چای از جمله مواد غذایی حساس محسوب می شود که با کمی بی توجهی امکان دارد قبل از رسیدن به دست مصرف کننده آسیب ببیند و عطر و طعم خود را از دست بدهد. به همین منظور لازم است تا پس کشت و مراحل خشک کردن، به شیوه ای صحیح بسته بندی شود تا از هرگونه آسیب در امان بماند. در صورتی که شما نیز تولید کننده چای هستید، حتما باید به فکر بسته بندی آن باشید.

ارتباط بسته بندی چای با فروش آن

یکی از مهم ترین راه های افزایش فروش محصولات مختلف، نحوه بسته بندی آنها است. امروزه هرچه بسته بندی محصولات شکیل تر و خاص تر باشد، به مراتب میزان فروش بالاتر است. بسته بندی نخستین تصویری است که مشتریان از محصول شما می‌بینند؛ به همین علت بسته بندی اصولی و باکیفیت حتی از بسیاری از تبلیغات موثرتر است.  به بیان دیگر در دنیایی که زیبایی شناسی به اندازه عملکرد محصول مهم است، بسته بندی در خط مقدم تولیدکنندگان محصولات مصرفی قرار دارد.

به عبارتی شما در حال رقابت با هزاران کالای مختلف در قفسه های فروشگاه هستید. با توجه به این موضوع شما باید در بخش خود و در میان دریایی از بسته بندی چای برجسته باشید. ممکن است شما تولید کننده شگفت‌انگیزترین نوع چای باشید، اما اگر رنگ‌ها و طرح بسته‌بندی‌تان مناسب نباشد، بدون شک متضرر می‌شوید. چای یک نوشیدنی معروف است، درست مانند قهوه.

بازار وسیعی را دربرمی گیرد و فرصت زیادی برای اکتشاف دارد، اما به شرط استفاده از بسته بندی مناسب. بسته بندی مناسب تولید کننده را قادر می سازد تا با مشتری ارتباط برقرار کند. اولین برداشت همیشه باید خوب باشد و این همان کاری است که یک بسته خوب انجام می دهد.

بسته بندی چای

انواع روش بسته بندی چای

بسته بندی چای نقش حیاتی در تولید چای دارد. این مرحله نهایی فرآیند تولید است و می تواند به طور مستقیم بر کیفیت چای و تجربه نوشیدن چای تأثیر بگذارد. انواع مختلف بسته بندی چای مزایا و معایب متفاوتی دارند. برخی برگ‌های چای را بهتر از دیگران تازه نگه می‌دارند، در حالی که برخی دیگر کاربر پسندتر هستند. در زیر انواع محبوب بسته بندی چای آورده شده است. 

بسته بندی شفاف

بسته بندی شفاف از جمله ساده‌ترین و ارزان‌ترین انواع بسته بندی برای چای شکسته محسوب می شود. در این نوع بسته بندی ، مشخصات چای را روی یک برچسب ذکر کرده و روی بسته بندی شفاف چسبانده می‌شود. علاوه بر این جعبه‌های چای هم توسط سلفون بسته بندی می‌شوند. سلفون کشی جعبه های چای  توسط دستگاه سلفون کش انجام می‌شود.

 بسته بندی متالایز

به علت حساسیت بالای چای به نور و گرما، استفاده از سلفون متالایز از جمله مناسب ترین روش ها برای بسته بندی چای است. سلفون متالایز بهترین عایق نور و حرارت است و ماندگاری چای را بالا می برد.  این نوع بسته بندی می تواند چای را در برابر تعدادی از عوامل مضر محافظت کند به طوری که برگ های ظریف چای در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می شوند. اشعه خورشید می تواند برای برگ های چای مضر باشد، به همین دلیل است که کیسه های قوی مورد نیاز است.

انواع بسته بندی چای

بسته بندی کیسه‌ای

چای کیسه‌ای یا همان تی بگ، به صورت ساشه‌های تکی لفاف دار یا بدون لفاف درون پک مادر قرار گرفته و به جهت فروش به بازار عرضه می‌شوند. کیسه‌های لفاف دار در دو مدل کاغذی و سلفونی وجود دارند . مدل سلفونی آن می تواند به شکل شفاف، چاپ دار یا متالایز عرضه شوند.

دستگاه بسته بندی چای

در شرکت بهسازان صنعت تدبیر دو مدل دستگاه بسته بندی چای کیسه ای وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

دستگاه بسته بندی تی بگ کیسه ای

این مدل دستگاه بسته بندی تی بگ به جهت بسته بندی دانه های چای، مواد پزشکی، بهداشتی و صنایع چای و… استفاده می شود. دستگاه بسته بندی تی بگ چای کیسه ای برای بسته بندی کیسه های چای طراحی شده است که البته برای بسته بندی چای، قهوه، چای رژیمی، چای دارویی و همچنین برگهای چای و نوشیدنی های گیاهی و انواع دمنوش ها کاربرد دارد. این دستگاه در طرح ها و ظرفیت های مختلف به منظور پاسخگویی به انتظارات متنوع مشتریان تولید می شود.

دستگاه بسته بندی تی بگ لیبل دار

دستگاه بسته بندی تی بگ لیبل دار برای بسته بندی انواع چای، دمنوش گیاهی، دمنوش میوه ای، نمک، شکر و…مناسب است. کل عملکرد این نوع دستگاه بسته بندی چای کیسه ای به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود، این مراحل شامل پر کردن محصول، بسته بندی داخلی، عملیات دوخت نخ و لیبل زنی می باشد که به صورت کاملا خودکار و بدون دخالت دست انجام می شود. دوخت داخلی و خارجی تی بگ به شکل ۳ ردیف دوخت است که می توان نسبت به نیاز مصرف کننده اندازه دوخت را تغییر داد.

نحوه بسته بندی چای

مزایای بسته بندی مناسب چای

همانطور که روش های مناسب کاشت چای و فرآوری آن مهم است، بسته بندی چای یکی دیگر از جنبه های مهم تعیین استانداردهای کیفیت خوب هر برند چای است.

ظاهر زیبا

بیشتر مصرف کننده ها جذب بسته بندی‌هایی می‌شوند که از ظاهری زیبا و شیک برخوردار هستند. طراحی شکیل و چشم نواز بسته بندی چای سبب افزایش فروش برند شما در میان هزاران برند دیگر میشود.

کیفیت بالای بسته بندی

کیفیت بسته بندی ارتباط مستقیم با کیفیت محصول شما دارد. هرچه بسته بندی شما از کیفیت بیشتری داشته باشد، این تصور در مشتریان شکل خواهد گرفت که محصول شما نیز کیفیت بالایی دارد. به همین خاطر باید از متریال با کیفیت برای تهیه بسته بندی چای خود استفاده نمایید.

صرفه اقتصادی

یکی از مهم ترین نکات در بسته بندی چای، توجه داشتن به هزینه بسته بندی است. بسته بندی مناسب، بسته بندی است که در کنار ظاهری شکیل و محکم، تولید آن نیز به صرفه باشد و هزینه بالایی برای شما نداشته باشد.

چگونه چای را برای فروش بسته بندی کنیم؟

هنگامی که در حال بسته بندی چای برای فروش هستید، باید از مواردی اطمینان حاصل کنید. بسته بندی باید برای مشتریان جذاب باشد و کیفیت خوبی داشته باشد.

  1. طراحی بسته بندی چای . ایجاد یک تجربه کاربری عالی برای مشتریان با طراحی ساده شروع می شود.
  2. حمل و استفاده آسان . استفاده از بخش های کوچکتر یا بسته بندی های قابل حمل برای مشتریان بهتر است.
  3. خلاق باشید . ضروری است که برند شما از رقبای شما متمایز باشد. به عنوان مثال، می توانید تصاویر و رنگ های مختلف را برای بهبود طراحی وب سایت یا محصول خود اضافه کنید.
  4. اطلاعات بسته بندی چای را پاک کنید . این شامل نوع چای، اندازه و وزن بسته بندی و نکات فروش مانند فواید چای و ارگانیک بودن و غیره است.
  5. مطابق با روند بسته بندی سازگار با محیط زیست . از مواد بسته بندی چای زیست تخریب پذیر استفاده کنید و ضایعات را به حداقل برسانید.

مهم نیست که چه نوع بسته بندی را انتخاب می کنید، بهتر است برچسب های مختصری درج کنید. مشتریان باید بتوانند به راحتی نوع چای، تاریخ بسته بندی آن و هر اطلاعات مهم دیگری را شناسایی کنند. با صرف زمان برای بسته بندی مناسب چای خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که در شرایط عالی به دست مشتریانتان می رسد.

چگونه چای را بسته بندی کنیم

جمع بندی

امروزه بسته بندی چای بسیار متنوع تر و موثرتر از گذشته است. برای اطمینان از کیفیت محصول و محافظت از آن در برابر آسیب، باید به درستی انجام شود. شرکت های بسته بندی چای باید برای تحقیق و انتخاب بهترین بسته بندی برای محصولات خود وقت بگذارند تا بهترین محصول را ارائه دهند چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است.

برای اطمینان از اینکه تنها بهترین کیفیت چای به دست مشتریانتان می رسد، باید نوع بسته بندی مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله با انواع بسته بندی چای آشنا شدیم و انواع دستگاه‌های بسته بندی چای را هم معرفی کردیم.در صورتی که قصد خرید هرکدام از دستگاه های بسته بندی چای را دارید می توانید به سایت شرکت  بهسازان صنعت تدبیر مراجعه کرده و با شمارهای موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است! اولین نفری باشید که دیدگاهی ثبت میکنید


ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *