Skip to content

دستگاه تولید ماسک تنفسی

تولید ماسک با دستگاه بهسازان صنعت تدبیر

تولید ماسک تنفسی در زمان شیوع کرونا

ترس جهانی از بیماری همه گیر کرونا ویروس، به یکی از مهمترین عوامل محرک رشد استثنایی بازار جهانی ماسک تنفسی در سال ۲۰۲۰ تبدیل شد. امروزه در بسیاری از کشورهای جهان به دلیل ویروس کووید 19 شاهد مصرف زیاد ماسک هستیم که باعث کمبود چشمگیر ماسک شده است. مقامات بهداشت و درمان جهانی، برای مقابله و ریشه کن کردن زنجیره بیماری کرونا به این نتیجه رسیده اند که افراد سالم برای جلوگیری از آلوده شدن به این ویروس، باید از ماسک صورت استفاده کنند. از همین حیث تقاضای جهانی ماسک و خرید این محصول به طور قابل توجهی رو به افزایش رفت.

شرکت بهسازان صنعت تدبیر در راستای رفع نیازهای مردم کشور ایران اقدام به طراحی و تولید دستگاه های تولید ماسک تنفسی کرده است. همچنین این شرکت توانایی تولید دستگاه های ساخت ماسک تنفسی، ماسک جراحی و ماسک های N95 را برای صاحبان مشاغل دارد. ما قصد داریم در این مقاله، اطلاعاتی درباره ماسک و دستگاه تولید کننده ماسک ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

ماسک تنفسی و شیوع کرونا

فرآیند تولید ماسک صورت

فرآیند تولید ماسک صورت با فرآیند قرار گیری مواد نازک بر روی قرقره های بزرگ در دستگاهی که سه لایه از محصول را به یکدیگر جوش می دهد، آغاز می شود.

مراحل تولید ماسک صورت به شرح زیر است:

  1. در قسمت بالایی پارچه ماسک، خطی فلزی جهت قرار گیری مناسب بر روی بینی گذاشته می شود. 
  2. در مرحله بعدی، دستگاه مربوطه پارچه را برش می زند.
  3.  یک اپراتور در پایان خط محصول تولیدی را بررسی می کند.
  4.  پس از بررسی محصول تولید شده توسط اپراتور در مرحله قبل، در ایستگاه کاری بعدی بازرسی عمیق تری انجام می شود. 
  5. در مرحله بعدی ماسک ها در سطل های کوچک پلاستیکی قرار می گیرند و اپراتورها حلقه های گوش را بر روی ماسک توسط لیزر جوش می دهند. این قسمت یکی از پر فشار ترین قسمت های فرایند تولید ماسک است.

ناگفته نماند؛ گاهی اوقات کارمندان باید به طور جداگانه با ضربه زدن به پدال، مانند پدال زدن چرخ خیاطی، هر چهار گوشه ماسک را به حلقه های گوش جوش دهند. دستگاه های جوشکاری دوگانه باید تولید جوش را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. پس از استریل شدن ماسک های تولید شده، دسته های 10 تایی ماسک در یک ماشین کیسه سازی قرار داده می شوند که با دستورالعمل های خاصی، آرم و لوگوی دلخواه روی کیسه ها چاپ می شوند و سپس توسط دستگاه بسته بندی خاصی بسته بندی می شود.

ماسک های جراحی هر روز توسط متخصصان پزشکی برای محافظت در برابر خطر ابتلا به عفونت استفاده می شود، توجه به این نکته ضروری است که همه ماسک ها به طور مساوی ایجاد نمی‌شوند و برخی از آنها به اصطلاح جنبه حفاظتی ندارد.

ایمن ترین ماسک های جراحی برای استفاده کدامند؟

ماسک های خاصی جهت استفاده در محیط های پرخطر طراحی شده اند. یادآوری این نکته حائز اهمیت است که یک ماسک به تنهایی توانایی محافظت از COVID-19 را نخواهد داشت. ماسک، دستکش و سایر لوازم مراقبتی و همچنین دیگر نکات ایمنی مانند شستن دست و عدم لمس صورت برای حفاظت در برابر این ویروس لازم است. ماسک های تنفسی N95 (به دلیل اینکه ۹۵٪ از ذرات کوچک را فیلتر می کند) برای محیط هایی با بیشترین خطر، مانند اتاق های جراحی یا شرایط دیگر که آئروسل های حامل ویروس معمولاً منتشر می شوند، طراحی شده اند.

N95 قویترین حفاظت را در برابر بیماری فراهم می کند زیرا مانع از رسیدن ویروس ها و باکتری ها به فرد پوشنده این ماسک می شود. ماسک های جراحی برای موقعیت های پزشکی با ریسک پایین ساخته شده اند و به منظور جلوگیری از انتشار میکروب ها کاربرد دارند.

تولید دستگاه ماسک

برخی معتقدند که ماسک های یکبار مصرف، خطرات کمتری در برابر عفونت دارند و برای محیط های کم خطر در خارج از مناطق پزشکی، توصیه می شوند. ماسک های یکبار مصرف به اندازه کافی بافت خوبی ندارند تا بتوانند ویروس ها را فیلتر کنند اما توانایی جلوگیری از انتشار ویروس در سرفه یا عطسه را دارند. همچنین از ماسک های یکبار مصرف میتوان بر روی ماسک های جراحی استفاده کرد تا به حفاظت ماسک جراحی در برابر میکروب و ویروس ها کمک کند. 

در استفاده از ماسک های پارچه ای مهم است که به طور مرتب در ماشین لباسشویی شسته شود، زیرا با گذشت زمان رطوبت ناشی از تنفس شخص باعث تولید میکروب در پارچه می شود.  ماسک های دیگری نیز برای جلوگیری از ورود گرد و غبار وجود دارد و به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند مانع از ورود ذرات بزرگتر به بینی و دهان شوند و مانند ماسک های پارچه ای از پخش قطرات ناشی از عطسه یا سرفه افراد آلوده جلوگیری می کنند. برای سفارش دستگاه تولید ماسک تنفسی صورت با ماشین سازی بهسازان صنعت تدبیر تماس گرفته تا از ۱ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش بهرمند شوید. اگر فکر می کنید نیاز به راهنمایی در تهیه دستگاه ها را دارید پسشنهاد می کنیم مقاله “راهنمای خرید دستگاه بسته بندی” را مطالعه فرمائید. همچنین کارشناسان ما در خدمت شما هستند تا هرآنچه را که نیاز دارید در اختیارتان قرار داده تا راهنمایی های لازم را درمورد محصولات دریافت نمائید.

2 Comments

  1. سلام ابعاد دستگاه تولید ماسک تنفسی به چه صورته ؟؟؟

    • برای اطلاع از مشخصات دستگاه تولید ماسک میتونید با شماره 09126934673 تماس بگیرید تا کارشناسان ما هر راهنمایی و مشاوره ای که لازم دارید رو ارائه بدن خدمتتون


ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *